Vegan iFokus

Vegan

Etikett: politik
Läst 6011 ggr
[TrevorS]
1

De röstar om de ska döda detta lamm!

De ska som i "konstens namn" döda detta lamm om de som klickar på JA vinner. Vill du att detta lamm ska dö? Klicka i så fall på NEJ (nein).

http://www.die-guillotine.com/#sv_ergebnisse

[VirreVojj]
2

Det är rätt sjukt hur många som röstat på ja. Visst att de kanske inte tror att dessa pajaser som vill ha pulbicitet faktiskt kommer att faktiskt döda lammet, men varför ens ta risken?

[TrevorS]
1

De kommer döda lammet, annars kommer den hamna hos en kärleksfull familj, de vill se detta som konst då djur är en vara och se hur många som bryr sig. De har gjort liknande innan och många röstade på ja och de dödade djuret. Så varför chansa igen? Klicka "nein".

Lodis
3

Vilka idioter! Jag har röstat NEJ! Jag tycker det vore bättre konst om de halshögg varandra.

Och visst är det ruggigt många som röstat ja….

Men det är inte så förvånande egentligen, med tanke på hur djur behandlas och hur accepterat det är med djurutnyttjande.

Usch!

kelfwing
1

hemskt, har röstat nej.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[TrevorS]
4

Hade det varit en hund hade flera reagerat.

[VirreVojj]
0

Vad var det för liknande de gjorde innan?

[TrevorS]
0

#6. Vet inte, de tog bort när de pratade om det på youtube på grund av att de använt stötande bilder. Finns bara kvar den på deras sida.

[Aquelegia]
0

Jag tycker det är fullständigt vedervärdigt att sätta ett djurs liv på spel för enligt dom konstens skull. Jag är ändå köttätare och tyckte detta var fullkomligt fruktansvärt!
Detta kommer bara få folk att bli mer avtrubbade och inte förstå värdet av ett djurs liv.

kelfwing
0

Bara 8 dagar kvar. som tur leder nu nej-sidan (har ni upptäckt att man rösta flera gånger?, så jag har varit inne och röstat nej minst 1 ggr/dag). I börjanv ar det ju otäckt jämnt mellan  ja och nej-sidan.

[TrevorS]
0
[TrevorS]
0

och även här också på facebook:

https://www.facebook.com/RouvenMaterne

Anterrabae
0

fy 17 vad vidrigt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sanni87
0

Mår illa :'(

[TrevorS]
0

Långt över hälften ville se den dö. Som tur var vann "NEJ"-röstarna så den får leva.

Sackum
0

Hur kunde nej-röstarna vinna om "långt över hälften ville se den dö"?

[TrevorS]
0

Ursäkta, blev lite fel formulerat, menade att från början innan länken postades ville långt över hälften se den dö. Men "NEJ"-röstarna ökade på och vann.

Sanni87
0

Men om Nej-rösterna vann, varför är sidan fortfrande uppe?

[TrevorS]
0

Det är "konst", de gör ju flera konstverk så de kommer nog ha sidan uppe ett bra tag för att visa upp sin "konst"

Sanni87
0

Det är helt sjukt. Hur hittade du sidan? Har dom gjort flera likande 'konstverk'?

[TrevorS]
0

De är kända för den här, finns lite tidningsartiklar. Jag är lite konstintresserad och såg en konsthall vars hemsida hänvisade till den. Sedan har jag sett att länk spridits via facebook. Det är ju snart ett halvår sedan nu. Tror inte de gjort något mer på tal av den responsen de fick med hot så vågar de nog inte göra liknande igen.

[elefanta]
0

Men vilka töntar! Kan inte mkt om konst och känner inte till konstnären.

De kan väl kanske haft någon ide om att få folk att tänka efter. Det är lättare att engagera  sig i en enstaka individ än de många som går åt till vår konsum varje dag och allt det där. Men det känns som om det finns bättre sätt att ge folk en tankeställare.

[TrevorS]
0

Fast det är väl en tänkare, det blir ju en liten studie om hur folk tänker och vad de vill. Att många vill se ett djur dö, att bestämma ödet för ett djur.

Fanns ju en konstnär som hade en stor röd knapp med texten "DO NOT PUSH" vilket folk gjorde, så gick var det ett akvarium framför där alla fiskarna dog på olika sätt beroende på dag, med elektrisitet, klorin och vad de nu använde. Men det var så många som reagerade negativt så de slutade ställa ut konstnärens "konstverk".

kelfwing
0

# 22:  Jag har/hade för mig att det där med fiskarna var simulerade dödar (dvs. fiskarna levde hela tidne) och konstnären syfter var just att få människorna att tänka till.  Men jag kan ha fel.

Mimmi89
0

hur va det med hunden som skulle sitta fastkedjad i ett hörn och svälta ihjäl då? minns inget mer än det ja just skrev som har fastnat i mitt huvud, minns alltså inte om de påbörjades ens eller inte.