Vegan iFokus

Vegan

Etikett: klotterplanket
Läst 2267 ggr
Vegosessan
1

Vegansk tatueringsvård.

Jag känner att för få veganer vet om ifall deras tatueringsfärg är vegansk, det är trist att de inte ens forskar i detta. Så jag känner att det är min skyldighet att informera er. Speciellt efter svaret som jag fick av en tatueringsstudio. 

”Kan tyvärr inte hjälpa dig med en direkt för sort här i Sverige eller vem som skulle använda dem. Dubbelmoralen är hög i Sverige bland veganer,.,. de har ALLA tatueringar & INGEN har frågat förrän du. men kudos till dig som står stark för det du tror på och ta reda på sådant noga!” 

http://vegosessan.wordpress.com/2012/11 … ringsfarg/

Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.

[TrevorS]
2

Det finns en hel del vegetabiliska, de som vanligtvis inte är vegetabiliska är röd och gul färg. Finns även som man kan fråga efter en färg som är gjord på aska/kål och finns även en sida där det finns en lista, man kan be tatueraren att köpa in dessa också.

Återkommer med listan när jag finner den igen.

MvH

[TrevorS]
1

Har varit noga med att kolla upp färgerna så att de ska vara vegetabiliska när jag tatuerat mig. Finns en kort lista med 6-12 stycken av de vanligast färgerna som är vegetabiliska som är svarta inne på bodyart, men hittar inte tråden när jag söker, länkade även till en sida med flera märken som är helt vegetabiliska.