AKUT HJÄLP MED SKOLARBETE!
Hej!
Jag håller på med ett veganarbete i skolan, har redovisning imorgon och undrar om någon skulle vilja svara på ett par frågor? Skulle vara väldigt tacksam isf!!
Känner ingen som är Vegan då jag måste intervjua någon som är det.
1. Varför blev du Vegan?
2. Hur reagerade nära om ditt beslut?
3. Hur har det "veganska livet" påverka dig?
4. Är det svårt att gå ut och äta/fika?
5. Måste du äta några tillskott av något slag, isf vad?
6. Hur har din träning förändrats av att du blivit Vegan?
Johanna Gudinge
Skickar PM.
Supertack!
Johanna Gudinge
Svarat.
1. Varför blev du Vegan? pappa är Vegetarian, mamma Vegan, jag var Vegetarian fram tills januari i år men jag började gå upp i vikt så jag slutade med mjölkprodukter, socker och kolhydrater och har nu gått ner ca 12 kg
2. Hur reagerade nära om ditt beslut? inget speciellt det var ju ingen jätte stor förändring jag gjorde
3. Hur har det "veganska livet" påverka dig? jag tycker att jag känner mig mycket piggare oh gladare, orkar mkt mer och har gått ner i vikt som sagt
4. Är det svårt att gå ut och äta/fika? jo men det är det ju verkligen, äter oftast hemma, men det går ju på vissa ställen. Ofta när man e hungrig åker man till någon affär och köper frukt, nötter, torkad frukt om man vill ha något sött typ eller om man ska ha matigt blir det min specialite en burk kikärter, soltorkade tomater, ruccola, avocado och körsbärstomater som man blandar till en sallad :)
5. Måste du äta några tillskott av något slag, isf vad? jag äter väldigt varierat, har inte börjat med några tillskott men man kanske borde? äter en tesked spirulina varje dag för att få i omega 3 och 6, fiskarna får i sig det genom att äta algerna, det är också mkt protein
6. Hur har din träning förändrats av att du blivit Vegan? som sagt tidigare jag orkar mkt mer, rider fler hästar om dan, är ute och springer och lever ett mer aktivt liv :)