Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 1897 ggr
Pelle Långlös
2

Att vara vegan

Jag var inne på sjukhuset ett tag och där fanns det en patient som sa sig vara Vegan men han åt både kaviar och sill. Hnas anledning var att det inte fanns så mycket annat att välja på.

Tycker det är fel att säga att man är Vegan när man äter animaliskt.

Dessutom påstod han att han inte får i sig tillräckligt med fett så han tog en 5 cm tjockt lager margarin på sina mackor. Blä.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

E-l-vira
0

Jag är nybliven Vegan, hade varit det i ca en vecka när jag skulle spendera tre dygn på en festival där det självklart nite gick att få tag på något veganskt. Alltså levde jag som Lakto-ovo-vegetarian. På sjukhuset borde de ju i för sig kunna fixa vegankost. Tror inte jag hade klarat av att göra som jag gjorde om jag varit Vegan en längre tid, kan inte föreställa mig att stoppa kött i munnen t.ex. Det där med fettet kan jag inte svara för, klart veganer kan få i sig bra med fett men det beror ju helt på hur hans kost såg ut. Sen vet jag inte om jag kan tycka att han gjorde "fel" det är ju allas personliga val, han kanske bara ville vara "vegan" till 90%

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Pelle Långlös
0

Han fick vegetarisk kost, tror inte att vårt sjukhus har vegankost. Kan vara lite torftigt med maten ibland har jag märkt.

Han påpekade detta med att han är Vegan hela tiden osv. Men jag känner inte att det inte riktigt var seriöst.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[TrevorS]
0

Har stött på några som kallar sig för veganer men äter allt, då har många gjort det där lilla olagliga "sopdykning" och ätit det de fått tag i. Har själv inte förstått den tanken.

Men finns ju vegetarianer som äter kyckling och fisk, semi eller demi. Men det är ju lite personligt val. Men håller med om att man inte ska kalla sig för något när man inte står upp till kraven själv.

Eller så skämtade han lite?

Sjukhusmaten kan jag hålla med om är riktigt dålig, speciellt koll på vad de innehåller som exempel. Dåligt med tanke på allergier och sjukdomar, inte tal om glutenfritt och äggfritt, existerar knappt på något sjukhus skulle jag tro (inte vid de tillfällen man själv varit där eller hälsat på någon)

veggie4every1
0

Ja, vi kan nog inte förvänta oss att sjukhusen serverar veganmat. Kan ju hända då att folk fortsätter att äta en vegetabilisk kost och då riskerar ju sjukhusen att förlora sina patienter och läkarna att bli arbetslösa…Flört

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Pelle Långlös
0

#3 allergimat eller vad vi skall säga går bra att få på "mitt" sjukhus. Man kan även få bantarkost och fettfri kost och ta bort en hel del saker man inte äter. Men just vegankost tror jag blir för svårt för dom i köket. #4 haha så kan det vara. :-P

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[TrevorS]
1

Tycker det lite är skandal, jag tål ju inte animaliskt protein så om jag hamnar på sjukhus känns det rätt kört. Har en kompis som var med i en olycka som sondmatades och när personen vaknade upp fick hen reda på att det var animaliskt mixat till en gröt. Trots det har hen tatuering på halsen och armen där det står Vegan. Tycker jag är skandal!

Pelle Långlös
1

Ja visst är det.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

E-l-vira
1

#6 Fy farao vilken fruktansvärd historia! Kan inte föreställa mig hur man skulle känna sig att vakna upp så! Rynkar på näsan

Medarbetare på klickerträning.ifokus