Tofuline creamy spread.
Ni som redan saknar (eller kommer sakna) Tofulines creamy spread.
Mejla företag som tar fram veganska produkter?
Jag tycker inte direkt om creamy spread men det är trist när veganprodukter försvinner, speciellt när andra tycker om dessa. Kanske kan nästa mjukost bli ännu godare!
Jag har skrivit till: Carlsham & även Alpro.
Carlshamn.
"Hej Tamlina,
Tack för ditt mejl. Jag ber så mycket om ursäkt för ett sent svar! Vi har haft lite problem med vår konsumenttjänst men det ska nu vara åtgärdat.
I dagsläget är en vegansk mjukost inget vi har planer på men mycket möjligt längre fram, med tanke på en växande efterfrågan.
Mvh,
Camilla Johnsson."
Alpro.
"Hej!
Tack för ditt mail! Det finns inga planer i dagsläget på en mjukost, men jag ska skicka ditt mail vidare till vår produktchef för Alpro så att hon kan föra fram ditt önskemål!
Hör gärna av dig igen om du har några mer frågor eller funderingar!
Med vänlig hälsning
/Helena."
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
Hörde ryktet att de såldes för dåligt och att de skulle sluta säljas, men är det sant att de slutat helt nu med produkten?
Försöker själv ta fram en egen produkt som påminner om ädelosten. Har redan ett recept på fast ost med den smaken. Men tror det lättaste är att pensla in en tofu med mizo och "grönmögel" som man kan köpa i flytande form i Norge eller om det var Danmark billigt på nätet.
Men vore som sagt trevligt om produkterna fanns kvar.
De ska sluta helt & hållet.
På vårt ICA försvann dom för snart en månad sedan..
Enda som ska finnas kvar är Tofuline glassen..
Det är alltid trist när veganprodukter försvinner.
Den var så billig & bra ändå, många tyckte om den.
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
Saknar den redan.
Blev överlycklig när jag hittade en ensam förpackning på ica.
Nu kan jag fortsätta göra mina mjukost/tångcaviar-mackor ett tag till!
Men efter det får man väl försöka sig på att göra egen.
Jag saknar den! Hoppades att den bara var tillfälligt slut på våran ica så åkte till en annan affär så var den borta där också, då började jag ana oråd :(
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Var så, de skulle framföra vår röst om efterförfrågan blir stor så kanske marknadsansvariga kan få den att komma tillbaka igen.
Nu har jag skrivit till en av kontaktpersonerna från ingmanglass, företaget bakom Tofuline. Om fler gör det kanske kanske kanske man kan få tillbaks den :) …eller inte, om det var för få som köpte den så var det väl det, men men.
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Ärligt talat, tror de har dålig reklam för dem. Nästan alla jag känner har inte ens hört talas om dem.
#1 TrevorS har du lyckats med ädelostsmak alltså? Vill du dela med dig av ditt recept? 
Recept finns på bloggen i hyvlad ost. Kan inte länka nu när jag är på telefonen tyvärr.
Hm, ok. Låter ju inte riktigt som att den kryddblandnigen kan smaka ädelost? Jag tänker mer pizza. Men måste ju testa!

Så den har försvunnit helt, neeeej….jag trodde bara den var slut, nu blir jag riktigt deppig ju. Varför ska den upphöra helt, någon som vet?
Ingman Glass är sedan 2011 uppköpt av stora, stygga Unilever, som jag har varit i mejlkontakt med flera ggr angående just mjukosten. De har beslutat att lägga ner produktionen av den, eftersom den säljer dåligt. När de har studerat försäljningssiffrorna har de tittat på hela marknaden, och jämfört produktions- och distributionskostnaderna med intäkterna och det är ett stort glapp där. De tackar för engagemanget men har idag inga planer alls på att återinföra den eller börja tillverka en liknande produkt, oavsett mängden inkommande mejl.
För mig personligen känns det som att jag ändå inte skulle vilja sponsra Unilever, som är en av de multikoncerner (tillsammans med bl a P&G och L'Oreal) som utsätter flest djur för plågsamma försök och experiment.
Jag tänker att det kanske kan vara bättre att föreslå en dylik produkt för något av de mindre, veganinriktade företagen.