skinnskor?
Hur känner ni med skinnskor? Tidigare år har jag alltid köpt billiga skor från typ skopunkten osv som hållt någon månad för att sedan kasseras.Vad är egentligen bättre?
Ett par hållbara skor i skinn eller skor som går sönder väldigt lätt?
Annars vill jag gärna ha tips på butiker som säljer skor i bra kvalitet i fake-skinn för någon sådan har jag inte hittat.
Vet att det finns så kallade 'vegan shoes' men har än tyvärr bara hittat hemsidor som säljer det, ack inga vanliga butiker och jag kan inte beställa. 
Känns det kanske mer okej om du köper skorna begagnat? Då har du ju inte i direkt led bidragit till produktionen av dem, utan använder bara något som annars skulle ha slängts.
Det är också ett bra alternativ, tack
Hur gör du själv?
Jag är Vegetarian, dricker mjölk, äter ägg och lär inte kunna bli Vegan tyvärr pga sjukdom för tillfället. Vill gärna höra olika synpunkter på det hela. 
Ja, begagnat är deffinitivt ett alternativ.
Jag skulle rekomendera Vegetarian shoes. De har sjukt bra kvalitet. Mina har hållt i över 10 år (men sulan börjar ju bli väldigt tunn nu). Innan när jag använde skinnskor så sprack de ganska ofta efter bara några år, eller så lossade sulorna. Vegetarian shoes kan du hitta hos Green Laces i Stockholm och på färg och förändring i Göteborg. Sen har dr. martens vegankängor. Vet inte nått om kvaliten på dem, men de går att få tag på på lite fler ställen. Det finns ju också många ordentliga vinterkängor i bra kvalite från olika märken som är veganska. Så det beror ju helt på vilken typ av skor du är ute efter.
#4 Det finns sjuka människor som går över till en vegetabilisk kost just pga av att de vill bli friskare. Ur hälsosynpunkt finns det inte mycket att tjäna på att dricka mjölk och äta ägg, snarare tvärtom.
När det gäller skinnprodukter så skulle jag personligen inte köpa begagnat heller. Jag håller mig till syntet. Jag håller dock med dig att det vore trevligt med ett större utbud och högre kvalitet. Skor vill man ju gärna prova innan man köper så det känns lite sådär att köpa dyra skor online.
När man bär begagnat skinn eller begagnad päls så signalerar man till omvärlden att det är ok att bära dessa produkter. Även om man inte direkt ökar efterfrågan på produkterna genom att köpa begagnat så är det ändå ett medgivande till att djur är varor, även om varorna är begagnade.
#5 Tack för svar, ska kolla in green laces! 
#6 Bra att du skrev det, skippar att ta upp min sjukdomshistoria här, men jag förstår hur du tänker, bara att det inte skulle funka för mig nu. Men i framtiden så vill jag gärna!
Tack för din synpunkt om frågan. Kläder generellt handlar jag i princip bara second hand, samma sak med skor. Dock alltid utan skinn. Får fundera och läsa på mer innan jag bestämmer mig. Tack igen!
#7 Samma här, finns ju jättefina second hand kläder, för att inte tala om heminredning 
Önskar dig lycka till med "skoletandet" och hoppas du snart blir bra från din sjukdom 
Ps. Goretex är ju ett bra vattentätt material så här på vintern. Kan ju kanske vara något att kika på i alla fall. Goretex är så vitt jag vet Vegan.
åh, goretex ska kollas upp!
Ja gud jag, är än bara 15 men har så mycket fina gamla saker att jag skulle kunna fylla en hel villa!
Tusen tack!
If Not You, Who? If Not Now, When?