Bok för veganska nybörjare?
Hej!
Jag har blivit mer och mer inne på det här med vegansk mat.
Finns det någon receptbok med bara basic-rätter?
:)
Bok om vegansk mat vet jag inte någon vettig på svenska, men TrevorS' blogg är bland det bästa som finns för veganer! 
/Désirée
Kul! Ska kika in där :)
Jag köpte "Vegania-Din bästa vän i köket" Av Nina Andersson för att få inspiration. Fiinns på vegania.net. Den tyckte jag var väldigt bra. Jag lagar aldrig på recept utan alltid på känn så i bland blir det bra och ibland mindre bra ;)
Trevors bloggs som Desk tipsar om är jättebra, han uppfinner alltid nya trevliga saker.
En annan favorit för mig är vegania.net som har ett många recept
Om man bara tittar på matrubrikerna (och det finns många recept i varje matrubrik) så är dem:
Grytor & wok
Risrätter
Gryn- & sädrätter
Potatisrätter
Pasta- & nudlar
Gratänger
Vegogrillen
Pajer
Piroger
Pizza
Fyllda bröd
Vegobiffar/bollar
Tofu, tempeh & sojafiléer
Seitanrätter
Övriga rätter
Förrätter & smått
Varma såser
Kalla såser
Kryddor & småttPålägg & frukost
Bröd & bullar
Söta bakverk
Desserter & godis
Glass
Drycker
Raw food
Påskmat
Midsommarmat
Sommarfest
Julrecept
Nyåsfest & andra fester
Om jag får jämföra de två sidorna (som jag båda tycker är jättebra) så ser jag vegania som baskokboken (som tex rutiga kokboken, hemmet koksbok för blandkostare) och Trevors blogg som koboken av den nya spännade och duktiga kocken som har nya recept (som tex kokböcker av Jamie Oliver för blandkostare),
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Tack så mycket för alla tips! Ska bli så roligt att upptäcka alla dessa nya smaker :)

Jag gillar också veganias kokbok. Den har jag haft stor nytta utav. På djurens Rätt finns många veganrecept att hämta. Kolla på vegokoll för både recept och produktinformation. Jag vill minnas att gjorde en länklista hit men vet inte om den är kvar. annars finns den på djurens Rätt Karlskronas hemsida www.djurensratt.se/karlskrona