Vegan iFokus

Vegan

Etikett: vegankost
Läst 2776 ggr
mopsen12
1

Vegansk födelsedag!

Jag behöver tips på gott recept av vegansk morotskaka, av vegansk pizzabotten (en väldigt tunn sådan) och om ni kan komma på något annat gott veganskt jag kan servera då!

Sedan är jag nyfiken på om det finns någon typ av vegansk ost man kan ha på pizzan som säljs i vanlig ica/consum affär? Tack på förhand!Glad

[TrevorS]
0

Tror det är dåligt med vegetabilisk ost efter flera gått i konkurs. Men det är enkelt att göra en egen ost till pizza.

Jag gjorde smörgåstårta med tartex och avocado som fyllning genom att mixa ihop dem. Sedan dekorerade jag med saladsblad, gurka, paprika m.m.

mopsen12
0

Tack för jättebra länkar! Skrattande

[TrevorS]
0

Det var så lite så. Hoppas de löser dina frågor. Du får gärna lägga upp bild och vad du serverade. Annars är tacos populärt eller tapas

mopsen12
0

Åh, det får jag nog göra! Glad

vart brukar soyyoghurt stå i icabutikerna? Vid mjölken eller någon annanstans?

[TrevorS]
0

Fråga, det är så olika. Men vanligtvis vid laktosfritt eller vanlig, men sett bland saft och juice med så man vet aldrig.

VildaVittra
0

Vill du att pizzadegen ska smaka som på pizzerior, så ska du kalljäsa den. Får du inte tag på någon ost så kan du göra veganska calzone istället,  även om ost inte är supernödvändigt på pizza, dock får man inte snåla på sås eller fyllning då.

Annars är den här hur god som helst: http://www.alltommat.se/recept/Pizzapaj-med-paprika-4412

Varför inte göra pizzasallad till?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mopsen12
0

kalljäst pizzadeg var ett jättebra tips! Det ska jag köra på :D