Hur mår maten?
Hej! För ett tag sedan hittade jag en liten broschyr som hete "Hur mår din mat egentligen" (eller ungefär så). Det handlade om på hur djuren lever och vad industrien gör med köttet innan det kommer ut i handeln. Jag tog med broschyren till jobbet för att sprider informationen. Här försvann den! Jag kommer inte ihåg varifrån jag hade broschyren men ville gärna ha den igen. Är det någon som känner till den och vet var jag kan få tag i den igen?
Tror det kan ha varit någon som finns från djurens rätt, "hur mår maten egentligen" tror jag sett någon som heter, annars finns det en bok som heter "hur mår maten" men det är ju inte samma sak.
Kolla in på djurens rätt's sida för att beställa material gratis om du finner den där, är på mobilen så kan inte länka tyvärr.
Tack, det ska jag kolla upp. Ja, jag såg att det fanns en bok men om man vill försöka nå andra personer så kan det vara lättare om man ha något i mindre format. Jag tycker att det är fortfarande alldeles för många mäniskor som är för dålig informerad om vad dem stoppa i sig varje dag! Visst kan man tänka att det är inget som man själv behöver bryr sig om men så tänker inte jag.
Broschyren finns inte där men jag skrev till dem, kanske har det varit en äldre aktion. Men deras sidan är mycket intressant och jag ska bli medlem där! Tack en gång till för tipset!
Hoppas det var dem. Annars finns det liknande broschyrer redan hos Djurens Rätt. 
Det var inte denna? http://www.djurskyddet.se/media/14220/konsumentguide_webbversion.pdf
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack för tippset! Jag är inte helt säker på att det var denna. Jag har för mig att det fanns även mer information om vad industrin blandar in i köttet. Men det kan vara så att jag blanda ihop olika saker som jag har läst. Det här var i alla fall mycket bra, tack