Vegan iFokus

Vegan

Etikett: klotterplanket
Läst 1499 ggr
Yolle
1

Vill bara dela med mig

När jag va yngra va jag Vegetarian, men vägrade äta bönor för det va något av det värsta jag visste. Nej det va frysta produkter från hälsans kök och qourn. Men sedan flyttade jag hemifrån, började äta mer och mer veganskt, fast jag äter fortfarande ägg ibland. Och igår när jag va hemma hos mina föräldrar hade jag med mig sojakorvar så jag skulle ha något att äta när jag kommer hem till dem. Så jag åt en till middag och insåg en sak: Bönor är ju bra mycket godare än de flesta färdiga frysprodukter. :o

Kände mig så vuxen när jag insåg det. Älskar att gå in här på iFokus, för ni alla ger så bra tips på hur man lyckas med vegansk mat :)

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

[TrevorS]
0

Det beror på vad det är, vita bönor fick vi i skolan när jag var liten, äckligadte jag visste tills jag smakade när en kompis kokade själv. Blev nästan besatt av dem efter det. Tycker om nästan alla bönor men har fortfarande svårt för blackeyed-bönorna.

Yolle
2

Jag tyckte faktisktbara om de där vita bönorna i tomatsås innan, nu äter jag alla utom kidneybönor. Min far överdoserade dem genom att ha dem i precis allting i fem månaders tid. Men tänkte komma över det oxå snart :)

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.