Vegan iFokus

Vegan

Etikett: klotterplanket
Läst 5446 ggr
aadlihtam
4

McDonalds Veganmat & Bra Smink

Skulle köpa med lite mat till en picknick med pojkvännen.

Han ville ha McDonalds och jag sa inte nej för jag visste att de hade Vegan alterntaiv.

DOCK hade inte den ena donken det så vi örde till nästa, och jag vill mest med detta inlägget säge att

McBean som den burgaren hette va SUPER god!! Känns skönt som nybliven Vegan att det faktiskt finns riktigt snabb mat i fall man vill.

Så TUMMEN UPP :)

Har även beställt Elf smink, eyeslipsface.co.uk inte testat på djur och sytethårs borstar! SUPER SUPER DUPER BRA SMINK

också TUMMEN UPP :D

Ha en UNDERBAR Måndag :D

kramkram

[TrevorS]
3

Jag har inte vågat att äta där eftersom de inte kan garantera att frityroljan är helt vegetabilisk samt att de ibland kan fritera kyckling och ost i samma vätska som vegetariska hamburgarna.

Även efter jobbat där stött på att efter blandat ihop oljorna och rensat dem hällt tillbaka dem och inte delat upp dem. Så jag har inte vågat äta eftersom jag de få gånger ätit där blivit väldigt sjuk.

Snörpudel
4

Om du tyckte burgaren var god, testa Veggie Wrap! Hur god som helst om personen som gör den inte råkar hälla i tre slevar lök. För övrigt så är äppelpajen också vegansk.

aadlihtam
2

Trevor: jag hoppas dom är ärliga med det… Bra att du sa d så man kan säga det nästa gång hade inte en tanka på det. Snörpulden: åååh då ska jag testa den nästa gång !! :D hoppar dock äppelpajen gillsr inte varma äpplen :D haha

Vegosessan
0

Åh! Jag åt McBean idag. Det är alltid bra att fråga först så man är säker, detta gäller även deras pommes! Det är olika från restauranger ju. (även äpplenpajen är vegansk ;) & någon.. potatis? Hash Brown)

Jag beställde också från e.l.f till julafton! Jag är helnöjd.
Billigt också!

Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.

[TrevorS]
1

Skadar aldrig att fråga. Man kan påpeka att det år allergi. Så är man oftast ärligare. :)

kelfwing
3

Off- topic: Apropå allergi fick jag i mitt tycke  en konstig kommentar.  jag är allegerisk mot chili. På ett lokalt hak erbjöd de en vegetarisk pastarätt med fårost, champinjoner, färska tomater (inte något som direkt skriker chili, så jag var trodde den var "safe " och var dum och frågade inte…).     När den kommer ut visar sig den innehålla chili. Jag påpekar för personalen att jag inte tål chili och att jag brukar fråga men att rätten inte väckte idén att den skulle innehålla chili.  Någonstans i samtalet får jag kommentaren chili är en krydda (av en ung och ganska oerfaren kille verkade det som)….. Hmm,  visste han inte att man kan vara allergisk mot kryddor?  Restaurangen skötte sig i övrigt fint och bytte ut min rätt mot en chilifri variant.

Jag upplyste dom eller killen i fråga att det inte alls är ovanligt att vara överkänslig/allergisk mot chili….

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Anterrabae
3

Lite samma som kelfwing berättar.. Var på en veganresturang (!) och fick kommentaren att man inte kan vara både gluten/veteallergisk och Vegan ;) killen på restaurangen tyckte det var svårt nog att bara vara Vegan. Som om man väljer sina allergier…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

kelfwing
2

Ida: ja, ibland undrar man om folk har stäng av hjärnan innan de gick till arbetet….

Pelle Långlös
1

Jag jobbade på Burger King ett tag u mina unga år. Där byttes oljan en gång i veckan så ja det har varit allt möjligt i den oljan innan den byttet. Kycklingar, fiskar, ost, pommes och lök.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

aadlihtam
2

Pelle Långslös: Ojdå ja då ska jag verkligen fråga extra när jag äter något friterat! 

Vegosessan: Ja jag är med helnöjd köpte 32 produkter för tusenlappen! bytte ut allt mitt smink haha, jag är super nöjd :D billigt, bra och inga djur blev sminkade på vägen :D

KastKatt
0

Jag är allergisk mot lök, vilket många har svårt att förstå.

"du kan väl plocka bort den" och liknande får jag höra hela tiden. Sedan verkar 90% av all vegmat innehålla lök.

Varför kan inte folk förstå när man säger att man inte tål något?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

kelfwing
1

#Kastkatt

Det undrar jag med. Dina kommentarar: Du kan väl bara plocka bort den när du säger att du är allergisk mot lök liknar kommentaren jag fick (skrev i annan tråd). Jag är allergiskt mo chili:  Men chili är ju en krydda (som om man inte kan vara allergisk mot en krydda).

Ett tips som underlättar för mig 9 av 10 ggr.. Jag vet inte om du gör så. Det är att säga att jag är allergiskt, inte säga att jag inte tål.  Då många starkt ogillar något säger att de inte tål något för slippa maten ifråga.