Vegan iFokus

Vegan

Etikett: hälsa
Läst 2348 ggr
[TrevorS]
2

Bröstcancer av GI och LCHF?

Ulf-S
0

Alla dessa larmrapporter och braskande rubriker är helfestliga, som upplagt för en riktig skrattfest.

Kostdoktorn reder ut det hela.

Kort sagt är det lösa spekulationer som helt verkar sakna grund. Det som troligen ökar sjukdomsriskerna är väl snarare snabbmat som är fullproppad av både snabba kolhydrater, suspekta fetter och alla möjliga tillsatser. Inte mat som lagats från grunden med äkta råvaror. 

I dagens larm buntas dessutom GI och LCHF ihop, vilket kanske är lite underligt.

[TrevorS]
1

Tror det kan vara en viktig del, följer ju Fran Drescher, Cancer Schmanser. De har ju kommit underfull med liknande delar, många i hennes familj är vegetarianer/veganer och äter hälsosamt, men hon själv fick ju bröstcancer, den var återkommande men hon blev frisk när hon plockade bort fet mat. 😉

[Qimsid]
1

Tror alla LCHF människor kommer upptäcka konsekvenserna när det är för sent. GI kan jag inte så mycket om. Jag som är Vegan och läst mer och mer om det tror verkligen på att en sund vegan-mat (utan mycket socker och raffinerade produkter) är dem som kommer klara sig längst.

indra-bus
0

#3 Håller med 👍

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[yodhe]
1

Jag tror på en balanserad kost..dessutom är varje människa unik..och därmed går det inte att säga, gör så här..tror och har väldigt mycket erfarenhet av hur kroppen fungerar att; det är individuellt helt och hållet..finns ingen färdig fix..därmed heller inget helt och hållet vetenskapligt belägg för hur människor egentligen får cancer..en del säger att det är ärftligt och det tror vi blint på..men så behöver det inte vara..det finns annan forskning som *bevisar* motsatsen..så, vad ska man tro ?😮  🤦‍♂️ 🤔