Isadora testar på djur?
Testar isadora på djur? När jag sökte blev jag osäker om huruvida de gjorde det eller inte eller om det var så att dem inte testade på djur men inte hade koll på att ingredienserna inte var djurtestade.
Detta går att läsa på deras hemsida: "Med förstklassiga parfymfria och kliniskt testade (ej djurtestade) ingredienser, är IsaDoras make-up lämplig för känsliga ögon och känslig hud."
Dock ser jag inte att de finns med på någon av de listor som samlar djurvänliga företag. Mejla företaget, kolla med PETA, Djurens Rätt m fl.
Ja, precis! Tack för hjälpen!
IsaDora finns inte med på Djurens Rätt-appen under fliken "Ej djurtestat". Så jag antar att IsaDoras hemsida inte är uppdaterad! Men Djurens Rätt kan lika väl vara sena med uppdateringen. Som #1 säger, kolla med Djurens Rätt (skulle inte rekommendera PETA då deras listor kanske bara gäller i Amerika men du gör som du känner!)
Jag hade kollat på petas "beauty without bunnies" eller djurens rätt: sminksmart. (djurens rätts lista finns även med i appen djurvänligt till android & iphone)
För många företag anger sig för att vara djurvänliga medan de inte är det. Ibland kommer ingredienserna från Kina där de djurtestar allting, sen bara för att slutprodukten inte är djurtestad så anger de sig för att vara djurvänliga.. That's just wrong.
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
Dessutom veganmakeup.
/vegosessan.
Men är själva innehållet i sminket utan djur?
#6 det är precis det jag inte lyckas hitta någonstans… :(
I smink kan det finnas djur, ja..
Jag rekommenderar er att fråga Basma Jabbar som driver veganmakeup.
/vegosessan.
/vegosessan.
Bra, där fick jag svar! :) Tack för hjälpen allihop!