Vegan i Jönköping
Flyttar till Jönköping om ca 2 veckor och undrar lite vart jag kan få tag på både det ena och det andra, vilken affär har störst och bäst utbud?
Vart kan jag tex få tag på veggos(?) "i stället för kyckling"? Och Tofulines chockladglass ska väl inte vara något problem någon stanns? 
Finns det några mer specialbutiker än bikupan och brahekafeet att besöka?
Och sen hur är det med asiatiska butiker? Har för mig att det finns en på torpa, finns det fler och i så fall är någon bättre än den andra?
Lite osäker på det här med Tofuline, men vissa av deras smaker är lite svåra att få tag på då (som jag förstått det) har de börjat dra ner på försäljningen på vissa smaker då de inte sålts så bra. Kan dock inte bekräfta, har frågat men inte fått svar hur det ligger till.
Dålig koll på Jönköping men ska finnas i alla fall minst 4 här på forumet som bor där. 
Kan inte tipsa om ställen i Jönköping, men vegokoll.se säger att ovannämnda Kafé Braheparken har veganska semlor (apropå att det är fettisdagen idag).
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Från och med v 11 kommer ICA MAXI Jönköping har SupervipSmaks nya Trigottéserie i sitt sortiment.
Trigotte är gjord av veteprotein och består av 33, 6 procent protein dvs högre proteinhalt än kött. 1 kg Trigotte räcker till cirka 10 portioner.
Källa: pintomagasin, SupervipSmak.
Hejsan! jag har tyvärr en såpass gammal mobil så jag har inte lyckats logga in på iFokus men jag har allt läst vad ni skrivit! Dagen efter var jag lägligt nog i jönköping och passade på att köpa en semla :D
Passade också på att fråga kassörskan på brahefiket ang mat affärer och deras utbud men har än så länge inte hunnit kolla igenom affärerna så noga. och tofulines chockladglass ska visst inte vara svår att få tag på, och skulle dom få för sig att sluta tillverka den ja då vet jag inte vad ja gör.. :P
Supervipsmak (trigotte) har väl endast sina produkter där i de trakterna?
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
Här är en en artikel om Kafe Brunnsgatan som publicerades 4 mars i år:http://www.jmini.se/Nyheter/7439/git-johansson--inget-hastkott,-hos-oss-galler-vegetariskt!
ah det där Supervipsmak har jag aldrig hört om får ta och kolla in det!
då återstår bara att hitta någon bra asiatisk butik som säljer tofu mm asiatiskt och gott. har föresten köp veg kött på burk i en asiatisk butik i borås men inte vågat mig på dom ännu (månader senare jävla fegis jag är).. blåa burkar iaf..
Mock chicken, mock duck. (blå burkar)
Prova! Jag tycker om mock chicken som den är
medan mock duck helst ska vara i gryta. (enligt mig!!)
Tofu kan ju annars göra själv - billigt, bra & kul!
Så får man ju sojamjölk på köpet..
Har precis börjat med det!
Vår asiat har inte tofu. (förutom inlagd i någon sås)
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
ja!! och den ena tredje burken ska föreställa någon konstig fisk vilket skrämde mig totalt XD
aaa men föredrar att köpa :)