Vegan iFokus

Vegan

Etikettdjurrätt
Läst 1514 ggr
Vegosessan
1

Nej, till cirkus!

Jag har delat runt detta så mycket på fb att jag inte får skriva något på två dagar, ger det en chans här också såklart!
http://upprop.nu/ULQK

Kärlek, ärlighet & respekt. 
/vegosessan.

[Moa-]
0

Vegosessan; djur är djur, inte människor, vilket bör speglas i argumenten för att höja trovärdigheten…

Vegosessan
0

Kärlek, ärlighet & respekt. 
/vegosessan.

[_hsleiufhbtv]
2

#1 Men båda är individer.

Jag har självklart skrivit på🙂

[Moa-]
0

LivetsKaniner; jag har svårt att se att djur skulle lida av att bli fotograferade, ensamma eller tillsammans med människor.

Argumenten är olika, många djur sover alltid stående, i frihet eller i fångenskap.

kelfwing
0

Jag blir mer och mer övertygad om att cirkus inte är bra för djuren men jag håller med Moa att språket och argumenten i ovanstående uppropp haltar då de är dåligt formulerade och till viss del använder "fel" argument.

Visserligen är vi människor också djur men vi har inte samma behov som andra djurarter och då jämföra fotografering av oss och fotografering av dem blir haltande då man inte mer ingående t.ex beksriver hur mycket privat utrymme djuren ifråga har i det fria som de nu ideligen blir störda i det (och då är ju det själva fotograferingen jag syftar på utan stjälva störningen som fotograferingen medför.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.