Kladdkaka - LCHF
LCHF Kladdkaka Vegan
Ingredienser:
125g 81% choklad
125 g 86% choklad
250 g kokosfett
2 dl kokosmjölk
1 tsk vaniljsocker
0,5 dl mandelmjöl eller kokosmjöl
Gör så här:
Smält chokladen och kokosfettet i ett vattenbad. Vispa kokosmjölken medans du häller i chokladen. Tillsätt vaniljsockret och mandelmjölet och rör runt. Häll upp i en ungsform, grädda i 200°C i cirka 15-20 minuter. Serveras tillsammans med kokosgrädde,
TIPS, ställ in kokosmjölken i kylen under natten, dagen efter, gör två hål i bottnen och spara vätskan, använd den som kokosmjölk i kakan. Vispa fettet som är kvar med lite vaniljsocker och använd det som grädde till kakan.
Kolhydrater: 52 g
Fett: 341 g
Protein: 40 g
- Redigerat 2025-05-15 11:02 av Niklas
Den här ska definitivt göras! Du är räddaren i nöden, haha. Kom gärna med veganska julrecept om du har några! :D
Det kommer Adeon, har en massa recept planerade. 
Blev löjligt glad när jag såg alla dina lchf-recept, trodde aldrig den här dagen skulle komma. Hahah åh.
Jag måste bara tillägga att om du lyckas (eller kanske redan har), så letar jag efter ett veganskt lchf-recept på pannkakor. Det verkar ganska omöjligt att göra lchf-pannkakor utan ägg, mjölken kan man ju alltid byta ut, men det är alltid dom där satans äggen som ska krångla.
Stort tack för att du tog initiativet hur som helst, veganskt och lchf är något man sällan förknippar med varann.
Pannkakor bör inte vara så svårt att göra. Ska kolla på det.
Mina blev något smältost-liknande, haha (kan vara intressant för veganer som experimenterar med att tillverka den perfekta osten). Dock bara konsistensmässigt. Misstänker att jag använde för mycket fiberhusk.
Fiberhusk kan göra den lite skum ibland. Men ska kolla upp. 
Grymt!
Hur gick det Adeon? Blev det en kaka?