Tänder | Mun
Hejsan, ville bara rekommendera denna tandkräm =)
Den finns att köpa även i Sverige hos jordklok.se både tandkrämen och munsköljen! Funkar suveränt…har båda!
Vad har ni andra för munvård? Dela gärna med er av olika tips och råd kring Tänder | Mun
Jag kör med något som heter oilpulling , annars borstar jag med eldorados då den var billig jämfört med urtekram som jag brukar köpa. Tandtråd använder jag en ovaxad jag fann på lidl för ett bra tag sedan utan smak. Har gett lite tips i denna artikeln: http://vegan.ifokus.se/articles/50c388a0d4ebea7721403582-veganska-hygienprodukter?discussions-1
För oss är det viktigt att det är naturligt, ekologiskt och fluor fritt sen om det är veganskt är bonus (som sarakan) för vi har ej gått över helt till vegansk kost ännu…hittar inget alternativ till kött som ej innehåller några allergener för oss, ännu! Och då vi ej tål protein i ägg, baljväxter osv. så behöver vi protein från kött! Fast jag kollar efter alternativ och söker info just kring protein, kolhydrater, stärkelse osv. utifrån en vegansk syn…(långsamma kolhydrater)
Vart bara glad att hitta denna tandkräm hos jordklok.se då vi innan hade Urtekram men fick blåsor pga. xantangummi tex. som en del innehåller…
Men "Aloe Vera Tandkräm" ska endast innehålla krita, vatten, glycerol, aloe vera, polysackarider, mandarinolja, myrra. (på hemsidan står det även "Inget annat"). Det som står längst ned på sidan "International list of ingredients" bara förtydligande om vilka ingredienser i alla produkterna som är organiskt odlade.
Finns texturerat majsprotein, dock har jag inte sätt den på länge. Finns även hampaprotein som man kan göra tempeh av (av tempehporer). Även om man tål någon form av nöt eller frö så kan man göra tempeh av dem också.
Jag har apotekets geltandkräm!
Kärlek, ärlighet & respekt. ♥
/vegosessan.
vi äter inte; vete, råg, korn, majs, havre, ris…
Tyvärr måste jag tala om att jag beställt saker från urtekram där det i den svenska texten ej stått med sånt vi ej tål men då varan kommit så står det med i den International texten =(
polysackarider - xanthan gum = tål ej
Nu har vi SaraKan och den funkar bra…